Salesforce wprowadza nowoczesne rozwiązania dla handlu: Agentforce i Retail Cloud

Salesforce NewsSalesforce wprowadza nowoczesne rozwiązania dla handlu: Agentforce i Retail Cloud

Salesforce wprowadza nowoczesne rozwiązania dla handlu: Agentforce i Retail Cloud

Agentforce to platforma cyfrowej automatyzacji, która oferuje gotowe rozwiązania dla branży retail, usprawniające takie procesy jak zarządzanie zamówieniami, personalizowane doradztwo zakupowe, umawianie wizyt czy obsługa programów lojalnościowych. Usługa udostępnia bibliotekę gotowych funkcji, dzięki którym tworzenie agentów AI stało się proste i intuicyjne jak nigdy dotąd.

Retail Cloud natomiast to chmurowy system POS, który integruje funkcje takie jak klienteling, realizacja zamówień wielokanałowych oraz wiele innych, kreując spójne i spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

Salesforce ogłosił premierę dwóch innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizują handel detaliczny: Agentforce, platformy do automatyzacji pracy, oraz Retail Cloud z nowoczesnym systemem POS. Te nowości mają na celu zwiększenie efektywności pracy, poprawę obsługi klienta i stworzenie spójnego doświadczenia zakupowego, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych.

Nowe możliwości w zarządzaniu handlem detalicznym

Agentforce dla handlu detalicznego wprowadza szereg gotowych funkcji ułatwiających integrację autonomicznych agentów AI z zespołami z dowolnych obszarów: od marketingu, przez sprzedaż, promocję, aż po operacje w przestrzeni sklepowej. Skalowalna cyfrowa siła robocza odciąży pracowników w zakresie żmudnych zadań, pozwalając im na przekierowanie uwagi na działania kreatywne oraz kompleksową obsługę klienta. 

Agentforce dla sektora retail to zestaw wstępnie zaprogramowanych funkcji wspierających m.in.:

Zarządzanie zamówieniami: Klienci mogą samodzielnie aktualizować szczegóły swoich zamówień, takie jak informacje o płatnościach czy wysyłce, co pozwala obniżyć koszty operacyjne i wpływa na lojalność konsumenta. Dzięki nowym możliwościom klienci mogą również szybko sprawdzać status zamówienia czy skontaktować się z obsługą klienta za pośrednictwem preferowanego kanału komunikacji.

Zakupy z asystentem: Funkcje te umożliwiają skalowanie spersonalizowanych rekomendacji produktowych jakie klienci otrzymują od agenta AI, bazujących na ich preferencjach, stanie magazynowym oraz danych operacyjnych. Konsumenci mogą również używać języka naturalnego do komunikacji z agentem, dzięki czemu wyszukają pożądane produkty, dodadzą je do koszyka i sfinalizują transakcję – wszystko to za pośrednictwem pisemnej lub głosowej konwersacji.

Rezerwowanie wizyt: Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, system wspiera planowanie dostaw, instalacji czy konsultacji, aktualizując dostępne terminy w czasie rzeczywistym.

Tworzenie promocji lojalnościowych: Agentforce wspiera marketerów w projektowaniu i optymalizowaniu promocji lojalnościowych, bazując na danych o klientach, punktach sprzedaży oraz segmentacji. Efektem są bardziej spersonalizowane treści e-maili i nagłówki, które skuteczniej angażują odbiorców.

Retail Cloud z Modern POS

To przyjazny dla użytkownika, chmurowy system POS, który łączy dane dotyczące zakupów online i offline oraz stanów magazynowych na jednej platformie. Dzięki temu sprzedawcy mogą szybciej i sprawniej obsługiwać klientów. System oferuje następujące funkcje:

Klienteling, zarządzanie zapasami i Endless Aisle z wbudowaną AI opartą na danych w czasie rzeczywistym: Pracownicy mogą tworzyć i aktualizować profile klientów, które zawierają historię zakupów, preferencje i status lojalnościowy. Mają także dostęp do danych o stanie magazynowym w całym łańcuchu dostaw i różnych kanałach sprzedaży. Dzięki analizie danych omnichannel dotyczących klientów, zamówień i wyników sprzedaży mogą podejmować decyzje oparte na faktach. Wbudowana sztuczna inteligencja wspiera asystę głosową, analizę zwrotów pod kątem oszustw oraz personalizowane rekomendacje produktów.

Mixed Cart i realizacja zamówień wielokanałowych: System umożliwia klientom korzystanie z różnych metod realizacji zamówień dla poszczególnych produktów w jednym koszyku. Dzięki temu klienci mogą wybierać preferowane opcje, takie jak „kup online, odbierz w sklepie” czy „kup online, zwróć w sklepie”, co pozwala zredukować koszty łańcucha dostaw i zwiększyć wygodę zakupów.

Mobilność i tryb offline: System POS zaprojektowany z myślą o urządzeniach mobilnych pozwala na obsługę klientów w dowolnym miejscu, bez potrzeby stania przy kasie. Tryb offline umożliwia przeprowadzanie transakcji nawet przy braku połączenia z internetem – dane są szyfrowane i przetwarzane, gdy urządzenie ponownie nawiąże połączenie. To rozwiązanie sprawdza się podczas intensywnych okresów zakupowych, wydarzeń plenerowych czy pracy w miejscach z ograniczonym dostępem do sieci.

Integracje z Salesforce i prosty w obsłudze CMS: Retail Cloud płynnie integruje się z Salesforce Commerce Cloud, Order Management i Service Cloud, co pozwala sprzedawcom szybko uzyskiwać dostęp do danych klientów, zarządzać zamówieniami, synchronizować koszyki i zarządzać informacjami o produktach. Intuicyjny, oparty na chmurze system CMS oferuje funkcję „przeciągnij i upuść”, umożliwiając dostosowanie interfejsu do unikalnego stylu i potrzeb każdej marki.

Korzyści dla pracowników

Agenci AI, tacy jak Agentforce, działają najlepiej, gdy mają dostęp do dokładnych danych klientów oraz operacyjnych. Salesforce Modern POS i Data Cloud harmonizują te dane, umożliwiając pracownikom lepsze rozumienie i obsługę całej ścieżki zakupowej klienta.

Dlaczego to ważne?

Według badań Salesforce, 81% menedżerów uważa, że nieefektywne procesy i technologie zmniejszają produktywność pracowników. Średnio pracownicy muszą logować się do ponad 16 różnych systemów dziennie, co negatywnie wpływa na ich wydajność, w efekcie pogarszając końcowe doświadczenie klienta.



– Połączenie cyfrowej automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji z nowoczesnym systemem POS może otworzyć przed detalistami zupełnie nowe możliwości operacyjne. Dzięki najnowszym funkcjom Agentforce dla branży retail oraz intuicyjnemu, chmurowemu systemowi POS, Salesforce pomaga tworzyć spójne i bezproblemowe doświadczenia zakupowe zarówno w sferze fizycznej, jak i cyfrowej. To rozwiązanie wspiera wzrost produktywności i rozwój biznesu na przestrzeni całej organizacji.” – komentuje Nitin Mangtani, SVP & GM, Retail, Salesforce

Źródło: Salesforce

Written by

Twórca portalu, lider społeczności Wrocław Trailblazer Community

Type at least 1 character to search