Automotive Cloud
Od 17 października 2022 mamy dostępny nowy Cloud – Salesforce Automotive Cloud. Jest ona skierowana głównie do producentów samochodów, dealerów czy motoryzacyjnych grup finansowych. Chmura oparta na Driver 360 ma zapewniać personalizację w czasie rzeczywistym i wgląd w cały cykl życia klienta i pojazdu.
Założenia
W tej chmurze Salesforce będzie gromadzić informacje o pojeździe i będzie informować kierowców w przypadku awarii. Sprzedający mogą również przeglądać umowy inwestycyjne i analizować innych dealerów. Zespół serwisowy będzie mógł powiadomić kierowcę o konieczności wymiany oleju lub o błędach niektórych urządzeń. Dzięki temu kierowca ma być bezpieczniejszy i ostrożniejszy.
Elementy Clouda
Przyjrzyjmy się elementom z jakich Automotive Cloud jest zbudowany.
Driver Console
Panel ten ma przedstawić pełen obraz każdej interakcji z klientem. Ma zapewniać zespołom serwisowym pełny wgląd do klientem dzięki ciągłym punktom kontaktu i dostosowanym alertom, od przeglądu samochodu i historii zakupów po przejazdy serwisowe.
Household Management
Pomaga przyjrzeć się klientom z perspektywy gospodarstwa domowego. Poprzez łączenie danych można stworzyć całościowy obraz posiadania pojazdu w gospodarstwie domowym i wcześniejszych interakcji, umożliwiając dealerom i innym partnerom ekosystemu dalsze personalizowanie wsparcia, ofert i sprzedaży.
Vehicle Console
Moduł ten daje szybki dostęp do najważniejszych informacji o pojeździe takich jak: stan licznika kilometrów, wartość rynkowa pojazdu, informacje o gwarancjach na części samochodowe, akcesoriach ale także informacje o serwisach czy naprawach.
Automotive Data Foundation
Automotive Cloud oparty jest na standardach branżowych takich ja STAR Standard, dzięki czemu pomaga to na interoperacyjność, ochronę danych, zgodność z globalnymi przepisami czy łatwe udostępnianie danych.
Automotive Lead Management
Moduł ten służy do wsparcia sprzedaży i ma zwiększyć współpracę między dilerami i producentami samochodów. Jak? Poprzez wzbogacenie leadów przez potrzeby klientów oraz ich unikalną historię (zarówno historię klientów jak i pojazdów) a następnie dostarczenie ich do preferowanego dealera danego klienta.
Partner Performance Management
Zarządzanie ma ułatwić analizowanie wydajności dealerów według regionów. Producenci samochodów będą mieli możliwość poprawy współpracy w zakresie umów sprzedaży, wizyt na miejscu, prognozy popytu i wiele innych.