Spotify osiąga sukces dzięki Salesforce
Optymalizacja, to jedno z kluczowych zagadnień w biznesie. Salesforce i Slack pomogły Spotify Advertising osiągnąć 40% wzrost wydaności poprzez ograniczenie spotkań i emaili.
Współpraca Salesforce i Spotify
Spotify jest najpopularniejszym audio streaming serwisem. Został on uruchomiony w 2006, a do dziś ma ponad 456 milionów użytkowników na całym świecie.
Współpraca Salesforce ze Spotify Advertising rozpoczęła się kilka lat temu. Z pewnością użytkownicy, którzy korzystają z bezpłatnej opcji Spotify i nie wykupili Spotif Premium, nieraz zetknęli się z reklamami. To właśnie Spotify Advertising odpowiada za dobieranie najbardziej odpowiednich reklam do odbiorców poprzez budowanie połączeń między markami a słuchaczami. Dlaczego to takie ważne? Spotify odkryło, że słuchacze są tak samo zaangażowaniu w słyszane reklamy audio, jak w muzykę czy podcasty. W artykule The story behind Spotify Advertising’s All Ears on You campaign Spotify publikuje wyniki badań w których ponad 60% słuchaczy twierdzi, że reklamy Spotify pomagają im odkryć nowe marki i produkty. Na ile ma to przełożenie na słuchaczy na rynku polskim, trudno stwierdzić, proponuję odpowiedzieć sobie samemu na to pytanie.
Po co Spotify Salesforce?
Spotify zetknął się z wielkim problem tworząc i rozwijając działalność reklamową. Z jednej strony pełno ręcznych zadań, wiele nieefektywnych procesów ale przede wszystkim zrozumienie, że jako firma, nie mają pełnego widoku co do swoich klientów – mówiąc językiem Salesforce – 360-stopniowego widoku swoich klientów.
Dlatego celem Spotify Advertising było zwiększenie wydajności, tak aby reklamodawcy mogli w sposób efektywny dotrzeć do odpowiednich grup słuchaczy. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie przychodów z reklam i wydajności. Odpowiedzią na te wymagania był Salesforce i Slack.
Automatyzacja i zwiększenie wydajności
Spotify zdecydował się na wdrożenie 5 produktów Salesforce: Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Slack oraz Tableau.
Sales Cloud – dzięki wdrożeniu Spotify zarządza zamówieniami. Usprawniony został proces sprzedaży reklam. Firma również zyskała ujednolicony wgląd na wszystkie swoje zasoby reklamowe.
Service Cloud – kontkat z klientem jest bardzo ważny, to każdy wie. Dlatego też stworzenie wielu kanałów komunikacji jest w dzisiejszym czasie bardzo ważne. Jeszcze ważniejsze jest ich zintegrowanie, szybkość reakcji jak i dopasowanie czy spersonalizowanie – wszystko po to by zwiększyć satysfakcję z usługi.
Marketing Cloud – zwiększenie zaangażowania klientów i skrócenie czasu dostępu do kampanii reklamowych to główne zadania tego Clouda.
Slack – Spotify Advertising wykorzystał Slacka jako podstawową formę komunikacji między zespołami. Dzięki automatyzacji procesów udało się zwiększyć współpracę i produktywność o 40%.
Tableau – analiza danych, odpowiedź na potrzeby reklamowe klienta