Wolontariat: od Stadionu Narodowego do Domu Dziecka
Kolejnego dnia po Salesforce World Tour Essentials w Warszawie, drużyna Salesforce CEE oraz partnerzy połączyli siły z Fundacją Legii, aby wesprzeć warszawski Dom Dziecka nr 16. Wszyscy wolontariusze spędzili kilka godzin na malowaniu 225-metrowego płotu placówki.
Innowacyjne podejście do opieki
Dom Dziecka nr 16 w Warszawie to azyl dla 23 dzieci nie przekraczających 9 lat, z których część musi radzić sobie z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Wolontariusze, którzy odwiedzili placówkę, mieli szansę doświadczyć, w jaki sposób ten dom dziecka tchnie w swoje mury atmosferę szczęścia i bezpieczeństwa, które inspirują dzieci do otwarcia się i gromadzenia pozytywnych doświadczeń.
Wnętrze placówki, nazwane „Krainą Słońca”, jest pełne zaskakujących elementów – od podłogi aż po sufit wypełniają je niecodzienne rośliny i stworzenia. Drzewa o zjawiskowych kształtach i barwach wydają się żyć własnym życiem – rosną niewiarygodnie szybko, dotykają sufitu, poruszają się po nim, tańczą i wyginają w spiralne kształty, łącząc obie strony korytarza, który jeszcze niedawno wydawał się tak ponury…
Więcej informacji o placówce na oficjalnej stronie na facebooku
Salesforce i Fundacja Legii
Wielki ukłon należy się Kasi Kowalskiej z Salesforce za zorganizowanie akcji i nawiązanie kontaktu z Magdą Pelczyńską, reprezentującą Fundację Legii. Fundacja ta, działająca od 2015 roku, kieruje swoje wysiłki na realizację projektów i inicjatyw, które mają na celu wspomaganie dzieci, młodzieży i dorosłych znajdujących się w sytuacji ryzyka wykluczenia społecznego. Dzięki inicjatywom takim jak „Szkoła Językowa” i poprzez wspieranie centrów wspólnotowych, najmłodsi otrzymują możliwość edukacji i rozwijania nowych umiejętności.