3 Sposoby, jak AI pomoże małym firmom sprzedawać inteligentniej

Salesforce News3 Sposoby, jak AI pomoże małym firmom sprzedawać inteligentniej

3 Sposoby, jak AI pomoże małym firmom sprzedawać inteligentniej

Jak ta nowa technologia wzmocni zespoły sprzedaży w małych i średnich firmach? Działy EVP i GM Sales Cloud Salesforce dzielą się swoimi przemyśleniami.

Pojawienie się generatywnej sztucznej inteligencji (AI) to nie tylko dobrodziejstwo dla dużych firm. Może ona również pomóc małym i średnim firmom (SMB) w prowadzeniu inteligentniejszej i bardziej efektywnej sprzedaży, niezależnie od posiadanych zasobów.

W niedalekiej przyszłości wyobrażamy sobie świat, w którym małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję za pośrednictwem chmury Sales Cloud, aby usprawnić proces sprzedaży i domknąć więcej transakcji szybciej i przy użyciu mniejszej liczby zasobów. Funkcje takie jak zautomatyzowane, generowane przez SI propozycje i komunikacja z klientem, wraz z predykcyjnym modelowaniem sprzedaży, dadzą małym i średnim przedsiębiorstwom jeszcze więcej potężnych narzędzi, które pomogą im zapewnić doskonałe doświadczenia klientów, zarządzać kosztami operacyjnymi i osiągnąć zrównoważony wzrost.

Czym jest generatywna AI i jak może pomóc SMB?

Generative AI to technologia zbudowana na wstępnie wytrenowanych, dużych modelach językowych, które pomagają użytkownikom tworzyć unikalne teksty, obrazy i inne treści na podstawie podpowiedzi tekstowych. Chociaż ma ona potencjał, aby przekształcić sprzedaż, napotka kilka przeszkód, zanim stanie się głównym nurtem. Dlatego Salesforce opublikował niedawno pięć wytycznych dotyczących rozwoju generatywnej AI, a także wyjaśnił potencjał generatywnej AI w technologii dla przedsiębiorstw – oraz jak zrównoważyć tę transformacyjną technologię z rzeczywistością i ryzykami.

1. Generatywna AI może dać każdemu przedstawicielowi handlowemu wirtualnego asystenta

Generatywna AI zautomatyzuje bardziej czasochłonne zadania sprzedażowe, takie jak komponowanie wiadomości e-mail, planowanie spotkań i przygotowywanie notatek do kolejnych interakcji. Dzięki wykorzystaniu generatywnej AI do podsumowania poprzednich interakcji z klientami, zespoły sprzedażowe będą lepiej poinformowane o ważnych rozmowach i będą w stanie zidentyfikować i zamknąć możliwości upsellingowe bez narażania relacji z klientami.

2. Może zastąpić formularze web-to-lead spersonalizowanym zaangażowaniem

Generatywna AI może tworzyć szybkie, spersonalizowane komunikaty dla klientów na podstawie danych historycznych i interakcji z klientami. Technologia ta może również pomóc w kwalifikowaniu leadów i szybszym udzielaniu odpowiedzi na typowe pytania klientów. Ta zorientowana na klienta zmiana pomoże małym i średnim przedsiębiorstwom pogłębić istniejące relacje i napędzić pozyskiwanie nowych klientów poprzez bezproblemowe doświadczenia zakupowe.

3. Może zautomatyzować proces prospectingu

Generatywna sztuczna inteligencja może pomóc w zwiększeniu liczby potencjalnych klientów poprzez tworzenie spersonalizowanych wiadomości e-mail w celu nawiązania kontaktu z najbardziej obiecującymi prospektami. W połączeniu z modelowaniem predykcyjnym, które może przewidzieć zachowanie klienta – np. jakie produkty klienci prawdopodobnie kupią – generatywna AI może przekształcić działania prospektowe z żmudnych i czasochłonnych w zoptymalizowane i autonomiczne.

Kolejny krok naprzód

Sales Cloud Einstein uruchomiony w 2016 roku z możliwościami AI, aby pomóc wszystkim firmom – ale szczególnie SMB z mniejszymi zasobami – skupić się na najbardziej obiecujących leadach i zautomatyzować czasochłonne zadania sprzedażowe, takie jak wprowadzanie danych.

Salesforce stale rozwija tę technologię, a dziś Einstein generuje prawie 200 miliardów przewidywań każdego dnia. Pojawienie się generatywnej AI oferuje ekscytujące możliwości wykorzystania tego postępu.

Powyżej udostępniamy Wam tłumaczenie artykułu z 23 kwietnia 2023 roku dostępnego na stronie Salesforce.com pod adresem https://www.salesforce.com/blog/smb-automation-benefits-of-generative-ai/ Wszelkie prawa do artykułu przysługują Salesforce, Inc. z siedzibą w San Francisco, USA.
Written by

Redakcja coffee & force

Type at least 1 character to search