Salesforce ogłasza elastyczne podejście do pracy

Salesforce NewsSalesforce ogłasza elastyczne podejście do pracy

Salesforce ogłasza elastyczne podejście do pracy

Salesforce ogłosił wprowadzenie elastycznego podejścia do pracy, kładąc nacisk na innowacje i zwiększoną produktywność. Ta nowa strategia ma na celu dostosowanie się do zmieniającego się środowiska pracy i indywidualnych potrzeb zespołów oraz zapewnienie jeszcze większego sukcesu klientom.

W ramach podejścia „Return & Remote”, Salesforce umożliwia liderom podejmowanie decyzji dotyczących sposobu i miejsca pracy ich zespołów, korzystając z elastycznych wytycznych. Zespoły elastyczne biurowo mają możliwość pracy osobiście trzy dni w tygodniu, spotykając się w biurze, z klientami lub partnerami biznesowymi. Zespoły obsługi klienta natomiast spotykają się osobiście cztery dni w tygodniu, zarówno między sobą, jak i z klientami.

W przypadku zespołów technicznych, takich jak zespoły produktowe i inżynieryjne, planowane są spotkania osobiście przez 10 dni w kwartale. Pozwala to na wdrożenia produktów, budowanie zespołu oraz efektywną współpracę. Natomiast pracownicy zdalni nie są przypisani do biura, a status pracy zdalnej jest uzgadniany z przełożonym pracownika.

Salesforce podkreśla, że zaufanie dla liderów jest kluczowe, ponieważ to oni najlepiej znają swoje zespoły i potrzeby przedsiębiorstwa. Decyzje dotyczące pracy w biurze lub zdalnej podejmowane są zgodnie z charakterem wykonywanych zadań. Firma zauważyła, że niektóre zespoły, na przykład zespół inżynierów, wymagają dłuższego okresu spotkań kwartalnych w celu efektywnego planowania i wdrażania produktów. Z kolei zespoły obsługi klienta, takie jak zespoły sprzedażowe, korzystają z korzyści płynących z regularnej bezpośredniej obecności zarówno między sobą, jak i z klientami.

Salesforce podkreśla, że elastyczne podejście do pracy przynosi korzyści zarówno pracownikom, którzy mogą nadal cieszyć się elastycznością, jak i liderom, którzy zwiększają efektywność i produktywność swoich zespołów.

Firma podkreśla także, że będzie nadal słuchać, uczyć się i dostosowywać swoje podejście, aby zapewnić sukces zarówno pracownikom, jak i klientom. Elastyczność w podejściu do pracy jest kluczowa w dynamicznym środowisku biznesowym, szczególnie w obliczu zmian zachodzących na rynku. Salesforce dąży do ciągłego doskonalenia i innowacji, aby zapewnić swoim pracownikom i klientom optymalne warunki do osiągania sukcesu.

Od momentu wprowadzenia strategii „Return & Remote” w lutym 2023 roku, firma zauważyła znaczący wzrost obecności w biurach na całym świecie o ponad 40%. Jednocześnie liczba pracowników pracujących zdalnie, której historycznie wynosiła około 18%, wzrosła do 27% i nadal rośnie. Salesforce zdaje sobie sprawę, że nie wszystkie stanowiska wymagają fizycznej obecności w biurze, dlatego pracownicy mają możliwość współpracy z kierownictwem w celu przejścia na pełnoetatową pracę zdalną. Salesforce wierzy, że innowacyjne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi przyniesie długotrwałe korzyści i pomoże osiągnąć jeszcze większy sukces na rynku CRM.

Źródło: https://www.salesforce.com/news/stories/return-remote-how-salesforce-brings-employees-together-for-modern-work/
Written by

Twórca portalu, lider społeczności Wrocław Trailblazer Community

Type at least 1 character to search