
Agenci AI wkraczają na kolejne pola
Firma Salesforce ogłosiła wprowadzenie na rynek rozwiązania Marketing Cloud Next, które stanowi istotną ewolucję tego wiodącego rozwiązania marketingowego. Wprowadzone zmiany oznaczają koniec tradycyjnego marketingu typu „Prosimy nie odpowiadać na tego maila – wiadomość wygenerowana automatycznie”.
To nie tylko premiera produktu – to strategiczne przeformułowanie samego marketingu, wspomagane przez autonomicznych agentów AI, którzy działają jako zawsze aktywni współpracownicy. Zbudowany natywnie na platformie Salesforce, Marketing Cloud Next ożywia marketing agentowy dzięki przydatnym danym, przepływom pracy między działami i autonomicznym agentom AI osadzonym w całym lejku klienta. Agenci AI przekształcają wiadomości typu „ Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość” w zaangażowanie agentów – gdzie każdy kanał staje się dwukierunkową rozmową. Agenci za kulisami obsługują złożone zadania, takie jak montaż kampanii, optymalizacja wydajności i personalizacja 1: 1 w skali, która wcześniej była nieosiągalna.
– Dzięki Marketing Cloud Next dajemy marketerom więcej niż tylko funkcje oparte na sztucznej inteligencji – dostarczamy kompletne rozwiązanie marketingu agentowego – powiedział Steve Hammond, EVP & GM, Marketing Cloud w Salesforce. – Agentforce zmienia sposób wykonywania pracy, ale nie zastępuje marketerów – wzmacnia ich pozycję. Dzięki przeniesieniu ręcznych, powtarzalnych zadań do Agentforce, marketerzy mogą skupić się na strategii całościowej i byciu mnożnikiem wartości w całej firmie.
Czym jest marketing agentowy?
Rozpoczęcie kampanii produktowej to obecnie często wyścig z czasem. Dział sprzedaży chce ją uruchomić już, dział prawny wciąż sprawdza treść, a dane umożliwiające personalizację stają się przestarzałe. Dodatkowo szablon wiadomości e-mail utknął w przeglądzie projektu. To trudna rzeczywistość dla współczesnych marketerów: szybkie tempo, duża presja i trudniejsze zarządzanie z dnia na dzień.
Tymczasem klienci są bezlitośni, a ich oczekiwania dotyczące spersonalizowanych, płynnych doświadczeń nigdy nie były wyższe. Jeden na trzech klientów opuści markę po zaledwie jednym złym doświadczeniu, a 69% oczekuje spójnych interakcji między działami. Podczas gdy 75% marketerów eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, tylko 32% twierdzi, że skutecznie wykorzystuje dane do tworzenia odpowiednich doświadczeń. Ta fundamentalna rozbieżność między przyjęciem sztucznej inteligencji, a faktycznym wpływem jest właśnie powodem, dla którego marketing agentowy ma teraz kluczowe znaczenie.
Oparty na sztucznej inteligencji marketing agentowy wykorzystuje do pracy autonomicznych agentów AI – personalizując i łącząc doświadczenia w każdym punkcie kontaktu. W przeciwieństwie do tradycyjnej automatyzacji, marketerzy definiują strategię – taką jak „zwiększenie lojalności wśród zagrożonych klientów” – a agenci AI zajmują się jej realizacją. Tworzą treści, budują grupy odbiorców, personalizują komunikaty, optymalizują wydajność, a nawet zarządzają transferami między zespołami i kanałami. Zamiast żonglować narzędziami i gonić za zatwierdzeniami, marketerzy odzyskują czas na to, co naprawdę ważne: strategię, kreatywność i napędzanie wzrostu.
Co nowego w Marketing Cloud Next?
Źródło: materiał prasowy Salesforce