Rola Generatywnego AI w Sprzedaży – Wywiad z Ketan Karkhanis z Salesforce
10 sierpnia 2023 roku portal AiThority Interview opublikował rozmowę z Ketanem Karkhanisem, EVP i GM Sales Cloud w Salesforce, przeprowadzoną przez Sudipto Ghosha.
Integracja AI w Salesforce
Ketan Karkhanis jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie Salesforce. Przez prawie dekadę prowadził różne obszary produktowe w firmie, zanim został COO w platformie supply-chain o nazwie Turvo. W 2022 roku wrócił do Salesforce, aby kierować Sales Cloud oraz Sales GPT.
Od momentu pandemii w 2020 roku rola AI w Salesforce dynamicznie się rozwijała. Chociaż technologia AI była integralną częścią platformy Salesforce od lat, generatywne AI otwiera nowe, ekscytujące możliwości w obszarze sprzedaży oraz innych dziedzinach, takich jak obsługa klienta, marketing, handel i IT.
Sales GPT: Narzędzie dla współczesnych organizacji
Dzisiejsi specjaliści ds. sprzedaży napotykają na wiele wyzwań – spędzają coraz mniej czasu na sprzedaży, a coraz więcej na zarządzaniu transakcjami i wprowadzaniu danych. Ponadto zespoły sprzedaży są coraz mniejsze i mają mniej zasobów. Sales GPT wprowadza generatywne AI, dając przedstawicielom handlowym własnego wirtualnego asystenta AI.
Dzięki Sales GPT przedstawiciele handlowi mogą lepiej dostosowywać swoje interakcje z klientami, zoptymalizować pozyskiwanie leadów oraz skoncentrować się na dostarczaniu wartości biznesowej i opiece nad klientem.
Wprowadzenie Generatywnego AI w Sprzedaży
Chociaż może się to wydawać sprzeczne, Karkhanis uważa, że nie trzeba uczyć się nowych umiejętności, aby korzystać z generatywnego AI. Najważniejsza jest ciekawość. Salesforce stawia na prostotę i łatwość wplecenia technologii w codzienne obowiązki.
Kluczem do zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności generatywnego AI jest Prompt Studio. Narzędzie to pomaga użytkownikom tworzyć szablony promptów, eliminując ludzką zmienność w tworzeniu promptów i gwarantując odpowiedzi oparte na unikalnych danych firmy.
Ochrona prywatności i przyszłość Sales Clouda
Dla wielu organizacji ważne jest zachowanie prywatności i bezpieczeństwa danych podczas korzystania z modeli AI. Salesforce wprowadził warstwę zaufania Einstein GPT, która zapewnia, że żadne dane nie są przechowywane przez osoby trzecie ani nie są używane do szkolenia ich modelu.
AI nie jest nowością dla przedstawicieli handlowych. Jednak z połączeniem Einstein GPT i Sales GPT, generatywne AI może przekształcić branżę sprzedaży bardziej niż jakikolwiek inny trend od czasu wprowadzenia chmur obliczeniowych. Generatywne AI ma potencjał do automatyzacji wielu procesów sprzedażowych, co przyczyni się do zwiększenia efektywności i osiągnięcia lepszych wyników.
Całość wywiadu dostępna jest na stronie internetowej: https://aithority.com/natural-language/aithority-interview-with-ketan-karkhanis-evp-gm-sales-cloud-at-salesforce/