GUS Connector – obowiązkowe narzędzie dla użytkowników Salesforce
W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, efektywność i szybkość działania stają się kluczowymi czynnikami sukcesu. Kluczową rolę w tej zmianie odgrywa technologia, a w szczególności narzędzia, które pozwalają na automatyzację i ułatwienie procesów biznesowych. Jednym z takich narzędzi, które zyskuje coraz większe uznanie wśród użytkowników Salesforce, jest GUS Connector. Jedną z osób odpowiedzialną za ten produkt jest Kacper Zieliński, którego możecie kojarzyć z LinkedIn i naszego podcastu.
Łukasz Bujło, coffee&force:
Czy mógłbyś krótko opowiedzieć o funkcjonalnościach GUS Connector i jego głównych korzyściach?
Kacper Zielińki, Clorce:
Nie musisz sobie wyobrażać, bo rzeczywiście Connector tak działa. Już tłumaczę. Wchodzisz na swoje środowisko Salesforce i chcesz znaleźć kogoś po numerze NIP/REGON bądź zaktualizować masowo dane adresowe Twoich klientów (czasami przecież się zmieniają). Wtyczka umożliwia to jednym kliknięciem. Główną korzyścią jest zatem ogromna oszczędność czasu przy dodawaniu bądź aktualizowaniu rekordów Lead i Account.
Skąd pomysł na stworzenie wtyczki?
Wiele polskich podmiotów opiera swoją bazę o wyniki wyszukiwań w GUS. Jest tam przecież każda firma, która ma NIP i REGON. Znaczne przyspieszenie uzupełniania baz danych o dane z GUS było dla nas dużym priorytetem. Sam pomysł pojawił się w trakcie prac nad naszym produktem do fakturowania w ramach Clorce Backoffice. Po spotkaniach z klientami zauważyliśmy, że w Salesforce bardzo przydałby się taki mechanizm.
Jak wygląda proces integracji GUS Connector z Salesforce?
Salesforce zintegrowany jest z pośrednią bazą, a z niej odpytania “przelatują” do bazy GUS. Dzięki temu przyspieszamy przetwarzanie danych, a nawet duże ilości rekordów są zaciągane bardzo szybko. Proste i wygodne.
Możesz rozwinąć, jak działa 'jedno kliknięcie’ i w jaki sposób upraszcza ona proces tworzenia nowych leadów lub kont?
Jasne. Jednym klikiem możesz zaktualizować swoje rekordy w Salesforce. Jeśli mamy na myśli tworzenie nowych leadów lub kont to tak naprawdę są dwa kliknięcia – wklejasz NIP i pobierasz dane (pierwsze kliknięcie) a następnie wybierasz, czy chcesz utworzyć rekord Account czy Lead (drugie kliknięcie, które tworzy odpowiedni rekord).
Warto dodać, że GUS Connector dba o jakość danych. Dlatego też poza standardową deduplikacją, mamy w tle także naszą, która upewnia się czy Lead lub Account z takim NIP-em już się gdzieś nie pojawiły. Inaczej Salesforce miałby problem z walidacją cross-obiektową.
W jaki sposób wtyczka obsługuje aktualizacje masowe? Czy są jakieś ograniczenia?
Poprzez mechanizm masowych akcji w Salesforce, który zakłada ograniczenie na 200 rekordów aktualizowanych w jednym momencie. Proces ten można oczywiście odpowiednio x razy powtórzyć, aby osiągnąć swoją liczbę rekordów.
Jak zapewniane jest bezpieczeństwo i prywatność danych przy korzystaniu z GUS Connector?
Aplikacja przeszła rygorystyczne testy Security Review ze strony Salesforce i będzie na bieżąco aktualizowana, także na życzenie Wielkiego Brata 🙂 . Nie przechowujemy danych nt. pobieranych rekordów, które są całkowicie publiczne i jako takie nie stanowią żadnej tajemnicy. Ponadto kierujemy się dobrymi praktykami Appexchange w tym zakresie i używamy oraz będziemy używać tylko sprawdzonych metod.
Czy są plany rozwoju dla wtyczki w przyszłości? Jeśli tak, to jakie?
Plany są bardzo szerokie, bo zazwyczaj pojawia się mnóstwo pomysłów na rozwój produktu w trakcie jego tworzenia. W pierwszej kolejności chcemy rozbudować kilka elementów już istniejących jak grupowa edycja, aby użytkownik mógł wybrać, które informacje chce nadpisać. Co chyba dużo ciekawsze to chcemy rozszerzyć działanie wtyczki o kolejne źródła, w tym KRS. Interesujące wydają się nam również informacje nt. wspólników spółek zaciągane jako kontakty czy dane finansowe. No i oczywiście możliwość zaciągania całych pakietów firm z danej branży/sektora. Chcielibyśmy również, aby zawsze była jakaś darmowa wersja apki.
Mocno liczymy jednak na informację zwrotną od użytkowników i na pewno weźmiemy ich zdanie pod szczególną uwagę.
Jakie są Twoje główne rekomendacje dla firm, które rozważają wdrożenie GUS Connector w swoich procesach Salesforce?
Moim zdaniem jest to aplikacja, z której powinno korzystać jakieś 90% polskich firm, które zainwestowały w Salesforce. Każdy potrzebuje danych do prowadzenia swojego biznesu, a ich aktualność i kompletność nie powinny budzić wątpliwości. Nikt nie lubi wprowadzać takich danych do systemu, a szczególnie ich aktualizować. Z naszych rozmów z klientami taka aplikacja bardzo pomaga szczególnie na etapie prospectingu, ale też później, gdy chcemy mieć pewność, że nasz klient dalej prowadzi działalność, albo czy nie zmienił nazwy.
W każdym razie przyspiesza pracę i może bardzo pomóc..
Gdzie użytkownicy mogą znaleźć więcej informacji o wtyczce oraz uzyskać wsparcie techniczne?
Najprościej znaleźć informacje na stronie clorce.com/gus lub bezpośrednio na AppExchange, gdzie można pobrać wtyczkę do instalacji. Jeśli ktoś będzie miał nieszablonowe pytania – służę pomocą pod adresem kacper.zielinski@clorce.com lub telefonem 601 999 418.
Dziękuję za rozmowę, Kacper.