Setup – nawigacja
Jako administrator Salesforce spędzisz dużo czasu w obszarze Setup (Ustawień. I nie żartowaliśmy. Ustawienia to miejsce, gdzie można dostosowywać, konfigurować i obsługiwać swoją organizację.
Ponieważ w obszarze Setup można zrobić wiele rzeczy, ważne jest, aby czuć się komfortowo, poruszając się po nim. Istnieje kilka sposobów na podejście do tego. Im lepiej poznasz dostępne opcje, tym łatwiej będzie Ci znaleźć potrzebne rzeczy.
Do Setup można dostać się z dowolnej strony w organizacji Salesforce. W menu zębatki u góry ekranu (ikona zębatki, aby otworzyć Setup), kliknij Setup.
Zapoznajmy się z obszarem Setup.
- Menedżer obiektów (Object Manager): Menedżer obiektów to miejsce, w którym można przeglądać i dostosowywać standardowe i niestandardowe obiekty w swojej organizacji.
- Menu ustawień (Setup menu): Menu zawiera szybkie linki do zestawu stron, które pozwalają na zarządzanie użytkownikami, modyfikowanie ustawień bezpieczeństwa i wiele innych.
- Główne okno: Pokazujemy stronę główną Setup, ale to miejsce, w którym możesz zobaczyć wszystko, nad czym pracujesz.
Menu ustawień jest najtrudniejsze do nawigacji, ponieważ istnieje wiele różnych stron, do których można uzyskać dostęp. Istnieją dwa sposoby, aby dotrzeć tam, gdzie chcesz. Jeśli już masz pomysł, gdzie szukać, rozwiń odpowiednie menu i wybierz stronę, której potrzebujesz. Jeśli nie jesteś pewien, gdzie szukać, użyj pola Szybkie wyszukiwanie (Quick Find), aby wyszukać. Przykładowo, jeśli chcesz zarządzać zestawami uprawnień użytkowników, wystarczy otworzyć menu Użytkownicy w sekcji Administracja i kliknąć Zestawy uprawnień. W przeciwnym razie wprowadź Zestawy uprawnień w polu Szybkie wyszukiwanie.
Zapoznaj się z Setup menu
W Setup menu są trzy główne kategorie: Administracja, Narzędzia platformy i Ustawienia. Przyjrzyjmy się, co jest dostępne.
- Administracja (Administration): W kategorii Administracja zarządzasz użytkownikami i danymi. Możesz dodawać użytkowników, zmieniać uprawnienia, importować i eksportować dane oraz tworzyć szablony e-mail.
- Narzędzia platformy (Platform Tools): Większość dostosowań wykonujesz za pomocą narzędzi platformy. Możesz przeglądać i zarządzać modelem danych, tworzyć aplikacje, modyfikować interfejs użytkownika i wdrażać nowe funkcje dla swoich użytkowników. Jeśli zdecydujesz się spróbować programistycznego tworzenia aplikacji, Narzędzia platformy to miejsce, w którym zarządzasz również swoim kodem.
- Ustawienia (Settings): Wreszcie, w sekcji Ustawienia zarządzasz informacjami o swojej firmie i bezpieczeństwie organizacji. Możesz dodawać godziny pracy, zmieniać ustawienia regionalne i przeglądać historię swojej organizacji.
Oczywiście, te strony to tylko niektóre z dostępnych w menu Ustawień. Aby dobrze zacząć, oto lista pięciu najważniejszych stron Ustawień, które warto poznać.
Informacje o firmie (Company Information)
- Szybki przegląd informacji o Twojej organizacji
- Znajdź identyfikator organizacji
- Sprawdź informacje o licencjach
- Monitoruj ważne limity, takie jak wykorzystanie danych i plików
Użytkownicy (Users)
- Resetowanie haseł
- Tworzenie nowych użytkowników oraz dezaktywacja lub zamrażanie istniejących użytkowników
- Przeglądanie informacji o użytkownikach
Profile (Profiles)
- Zarządzanie tym, kto może widzieć co, za pomocą profili użytkowników
- Tworzenie niestandardowych profili
Przeglądaj audyt ustawień (View Setup Audit Trail)
- Przegląd historii zmian w Twojej organizacji z ostatnich 6 miesięcy
- Dowiedz się, kto wprowadził zmiany i kiedy
- Narzędzie do rozwiązywania problemów z konfiguracją organizacji
Historia logowań (Login History)
- Przegląd historii logowań w Twojej organizacji z ostatnich 6 miesięcy
- Wyświetl datę, czas, użytkownika, adres IP i inne dane logowania
- Używaj do monitorowania bezpieczeństwa i śledzenia aktywności użytkowników
https://trailhead.salesforce.com/content/learn/modules/starting_force_com/starting_tour?trailmix_creator_id=strailhead&trailmix_slug=build-your-admin-career-on-salesforce