Z konferencji prasowej WRE – Warsaw 2023

Salesforce w Polsce - oficjalnieZ konferencji prasowej WRE – Warsaw 2023

Z konferencji prasowej WRE – Warsaw 2023

W Warszawie 27 maja 2023 – poza samym wydarzeniem World Tour Essentials, o którym pisaliśmy wcześniej (link) – redakcja coffe&force wzięła udział w ekskluzywnej konferencji prasowej.

Podczas konferencji redaktorzy mieli możliwość porozmawiania z Robinem Fisherem (Area Vice President of Sales) i Krzysztofem Augustynowiczem (Regional Vice President CEE) na temat zagadnień związanych z działalnością Salesforce w Polsce i na świecie.

Podczas pierwszej części prowadzonej przez Krzysztofa Augustynowicza skupiono się na polskim rynku. Mieliśmy przyjemność usłyszeć o interpretacji badań IDC z 2019 zgodnie z którymi Salesforce wygeneruje w Polsce 1,5 mld dolarów przychodów (w latach 2019-2024). Krzysztof przyznał, że o ile trudno oszacować dokładną wartość generowanych
przychodów, tendencja jest mocno wzrostowa. Wskazał też, że w 2020 było 100 firm partnerskich, a obecnie jest ich już ponad 180.

Następnie prelegent mówił o tym, jak wiele osób jest zainteresowanych samą technologią na rynku lokalnym – mamy ponad 30 000 specjalistów, którzy rozwijają swoją wiedzę poprzez aktywne zbieranie punktów na Trailheadzie. Krzysztof zaznaczył, że rozwój młodych talentów również leży w obszarze zainteresowań Salesforce, dlatego podjęto już współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie, a rozmowy z uczelniami w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu trwają.

Zapytany o to jakie Salesforce ma podejście do małych i średnich przedsiębiorstw, stwierdził, że to bardzo istotny sektor i dlatego też firma posiada zespół dedykowany właśnie rynkowi SMB. Robin w tym punkcie podkreślił jak innowacyjną rolę lider systemów CRM odegrał w postrzeganiu samego produktu, oferując dokładnie takie samo oprogramowanie zarówno największym korporacjom, jak i najmniejszym
startupom. 

Goście wskazali także na to, jak kreowany jest wizerunek firmy w polskim biznesie. Wdrożenia w Żabce, Home &You, Booksy, Symfonii czy w Santanderze to pierwsze z brzegu przykłady użycia oprogramowania, które ułatwia codzienne funkcjonowanie tych podmiotów i przynosi korzyści także nam, ich klientom.

W drugiej części Robin zaznaczył, że firma bacznie obserwuje światowy rynek i wychodzi naprzeciw aktualnym trendom, również w obszarze sztucznej inteligencji i możliwości, które oferuje w zakresie wzrostu produktywności. Z pewnością jest to na chwilę obecną priorytet w rozwoju oferowanych produktów. Robin zapewnił, że Salesforce był i będzie wierny swoim zasadom, na które składają się między innymi zaufanie, równość czy neutralność węglowa. Przyznał również, że bardzo istotnym aspektem jest skupienie się na samym systemie CRM tak, aby pozostać liderem rynku poprzez wprowadzanie ciągłych innowacji.

Dalej Robin rozwinął wątek innowacji, opowiadając o tym, że w swojej codziennej pracy praktycznie nie używa komputera i wszystko załatwia przez telefon. Podzielił się też ciekawym spostrzeżeniem, że obecnie nikt nie chce wysyłać maili, a zamiast tego użytkownicy wolą komunikować się z urządzeniem, wymagając od niego określonych działań. Żyjemy przecież w świecie, w którym wszystko musi być na wyciągnięcie ręki i na już. Stąd obserwowany rozwój Generative AI i programowania neurolingwistycznego (NLP).

Pod koniec poruszony został temat AppExchange jako osobnego rynku Salesforce, z którego utrzymuje się wiele firm. Następnie omówiono wspieranie wielu Trailblazer Community Groups jako inwestycji oraz oczywiście temat najbliższego wyścigu F1 w Monako.
Mając na uwadze powyższe, zdaniem naszych rozmówców Salesforce mieni się w barwach firmy „futureproof” – zarówno marketingowo jak i technologicznie.

Written by

Redakcja coffee & force

Type at least 1 character to search