World Tour London – oficjalnie

Salesforce w Polsce - oficjalnieWorld Tour London – oficjalnie

World Tour London – oficjalnie

Cześć. Chcielibyśmy podzielić się z Wami wrażeniami po World Tour London 2022. Będzie to pierwsza część artykułu, gdzie opiszemy wydarzenie, głównie elementy i otwierający keynote. W kolejnej części przyjrzymy się wydarzeniu z perspektywy uczestników.

Kilka danych statystycznych

W tym roku wydarzenie odbywało się w czwartek, 16 czerwca – standardowo w jednej z największych hal wystawienniczych Londynu. Z takich ciekawostek, to obiekt ten był jedną z głównych aren Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012.

Jak podają organizatorzy, w wydarzeniu wzięło udział ponad 7,4 tys. fanów technologii #Salesforce.

Łącznie odbyło się ponad 70 różnych prelekcji.

Co to jest World Tour?

Jest to jednodniowe wydarzenie z kilkoma tysiącami uczestników, które odbywają się w największych miastach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Londynie, Paryżu czy Sydney. Nazywane są „mini Dreamforce”.

4 główne elementy każdego salesforcowego wydarzenia

    • uczenie się – elementem wydarzenia jest przestrzeń w której możesz poprzez różnego rodzaju sesje i demonstracje dowiedzieć się więcej. Wartościowe są również stoiska czy sesje partnerów, gdzie prezentują swoje rozwiązania.

    • inspiracja – na pewno jednym z ważnych elementów wszystkich wydarzeń Salesforca jest inspirowanie czy motywowanie uczestników

    • oddaj – kolejnym elementem jest budowanie różnorodności, integracji i równości przez wspólne działanie i wolontariat

    • dobra zabawa – nie ukrywajmy, że jest to przestrzeń na bardzo dobre spędzenie czasu. Oprócz sesji jest możliwość wzięcia udziału w konkursach z nagrodami.

Stoiska

World Tour składa się z kilka elementów:

    • keynote – miejsce, gdzie znajdują się najważniejsze elementy dnia – rozpoczęcie wydarzenia, zapraszani są inspirujący goście, którzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i motywują do działania
    • theaters – przestrzeń, gdzie odbywają się sesje 20-25 min. na różnego rodzaju tematy w zależności od zainteresowań. W tym roku było dostępnych siedem: Theater 1-4, Community Campfire, Trailblazer oraz DataFest
    • Trailblazer Area – miejsce z różnego rodzaju stoiskami, podzielonymi tematycznie na cloudy i technologie. Przedstawiane był tam nowinki z poszczególnych cloudów. Oprócz standardowych stoisk jak Sales Cloud, Service Cloud, MuleSoft – w tym roku bardzo duży nacisk był na #Slack oraz #Tableau.
    • przestrzeń dla wystawców i sponsorów – w tym obszarze można było porozmawiać z partnerami Salesforce, zapoznać się z projektami, produktami i rozwiązaniami opartymi o Salesforce

How the Future Works: London World Tour Keynote, czyli oficjalne otwarcie wydarzenia

Otwarcia wydarzenia dokonała  @zahrabahrololoumi Zahra Bahrololoum. Jest to nowa CEO UK & I (pełni rolę od ponad roku). Wystąpienie zaczęło się przede wszystkim od tego, że po ciężkim czasie pandemii możemy spotkać się ponownie i świętować razem. Nie zabrakło również czasu do nawiązania  do wideo Matthew McConaghey.

„People can’t be what they can’t see!”

Nie tylko brak specjalistów IT w Polsce. W UK mają ten sam problem.

Zahra Bahrololoum podniosła kwestię podnoszenia umiejętności. Jak donoszą badania, 90% populacji potrzebuje zdobyć nowe umiejętności cyfrowe do 2030 r. I nie chodzi tutaj o to, że ludzie nie wiedzą jak włączyć czy wyłączyć dane urządzenie. Część z nich jest technicznie obeznana, lecz problem tkwi ze znajomością narzędzi biznesowych, które są koniecznie, aby skutecznie pracować.

We are so committed to closing that skills gap, irrespective of your age or your background. We are absolutely determined to equip people with the right skills to succeed, the skills that will make them more flexible, more adaptable and more resilient.

Dlatego wraz z rozwojem gospodarki cyfrowej Salesforce, partnerzy jak i klienci chcą stworzyć aż 271 700 nowych miejsc pracy w samej Wielkiej Brytanii do 2026r.

Przyszłość Salesforce w UK

Podczas wystąpienia Zahra przedstawiała, że ekosystem Salesforce, Customer 360 jest doskonałym sposobem i pomocą dla firm (również detalicznych) aby wyjść z kryzysu po pandemii. Przedstawione zostały firmy takie jak  Currys, Revolut i Gohenry, które z kryzysu wyszły obronną ręką.

Czy w Salesforce pracują tylko zdalnie?

Nie zabrakło wątku dotyczącego pracy zdalnej. Nie wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie „gdzie” pracujemy. Należy dodać następny wymiar – „jak”.

We’re empowering teams to decide how, when and where they work through our Flex Team Agreements. And we’ll continue to invest in our physical spaces, which serve a different purpose to what they did two years ago. Employees are still coming to the office to get work done, but they’re using it in different ways. The office has become a destination for collaborating and connecting.

Nawiązanie było również do Slacka, dzięki któremu od kwietnia 2022 firma zmniejszyła wysyłanie maili o 42% dziennie!

Aspekt charytatywny

Salesforce przygotował dwuletni projekt mający na celu przyciągnięcie i wsparcie młodzieży z zaniedbanych środowisk w Londynie i Manchesterze. Oczekuje się, że program zapewni dostęp i umożliwi młodym ludziom rozwój w wysokiej jakości cyfrowych praktykach zawodowych na poziomie podstawowym. Omówiono również inne aktywności, w które Salesforce angażuje się.

Slack i jego możliwości

Jak wiemy, Salesforce jakiś czas temu wykupił Slacka (za niemałe pieniądze). Dlatego bardzo wiele sesji i stoisk dotyczyło przyszłości Slacka w Customer 360. Były zarówno prezentacje biznesowe jak i bardziej technicznie, gdzie pokazywano jak za pomocą APEX można zintegrować się ze Slackiem.

Tableau DataFest 2022

Drugim bardzo mocnym akcentem tegorocznego World Tour było Tableau DataFest 2022.

Nacisk był położony na wykorzystanie i analizę danych z pełną mocą. Dlatego poprzez najnowsze wskazówki, porady, prezentacje a także mini-sesje było przedstawionych bardzo wiele rozwiązań, które mogą znacznie ułatwić i przyśpieszyć podejmowanie decyzji biznesowych poprzez wykorzystanie właściwie danych, które gromadzimy. Problemem nie jest to, że nie mamy danych – problemem jest to, że jest ich za dużo, a my ich w pełni nie wykorzystujemy. Odpowiedzią na te wszystkie problemy jest #Tableau.

Doctor Strange jako gość specjalny

Na pewno długo wyczekiwanym gościem wydarzania był Benedict Cumberbatch. Wywiad był świetnie poprowadzony przez Sarah Joyce Franklin. Benedict opowiadał o swoich ostatnich projektach, przeplatany był wątkami gry aktorskiej i jego ról. Największy aplauz padł po słowach

Teach our sons to be feminists

Nie mogłeś wziąć udziału w wydarzeniu? Nic straconego!

Organizatorzy pomyśleli również o osobach, które nie mogły uczestniczyć w wydarzeniu. Dlatego część treści została udostępniona już dziś. Wystarczy wejść na stronę Salesforce+, zarejestrować się i można uzyskać dostęp do nagrań z wydarzenia. Link poniżej.

Koniec oficjalnego sprawozdania

Tak jak zapowiadaliśmy na samym początku, w kolejnym wpisie podzielimy się naszymi osobistymi wrażeniami i odczuciami z wydarzenia.

Written by

Twórca portalu, lider społeczności Wrocław Trailblazer Community

Type at least 1 character to search