Salesforce Live Warsaw – za nami. Relacja z wydarzenia
Za nami największe wydarzenie Salesforce w Polsce – Salesforce Live Warsaw 2022. Nasza redakcja również tam była i przygotowała dla Was podsumowanie.
Kilka ogólnych danych
Wydarzenie odbyło się 13 października 2022 r. w stolicy naszego kraju na stadionie narodowym PGE Narodowy. Wzięło w nim udział ponad 1200 osób, nie tylko z Polski, ale także z innych krajów europejskich.
Organizatorzy przygotowali łącznie 22 sesji, na których mogli wysłuchać prelegentów. Ponadto były dostępne stoiska, na których można było obejrzeć demo produktów Salesforce. Nie zabrakło też stoisk sponsorów i partnerów, którzy przedstawiali swoje produkty czy wdrożenia.
Idea wydarzenia
Największym wydarzeniem Salesforce na świecie jest Dreamforce (więcej informacji w naszym wpisie: Pierwsze doniesienia z Dreamforce 2022 – Salesforce Genie, Slack). To na nim ogłaszane są nowości i najważniejsze zmiany jakie czeka ekosystem Salesforce.
Aby dotrzeć z tymi informacjami do jak największej grupy odbiorców – zarówno klientów jak i Trailblazers , Salesforce zorganizował wydarzenia typu Salesforce Live. Warto zauważyć, że pierwsze wydarzenia bezpośrednio po Dreamforce pojawiły się w naszej części Europy. Pokazuje to, że obszar Europy Środkowo – Wschodniej jest coraz bardziej ważniejszy i zauważalny. Kilka dni wcześniej wydarzenie odbyło się w Pradze, w ubiegł czwartek w Warszawie.
Główna sesja
Największe zainteresowanie i frekwencję zgromadziła główna sesja prowadzona przez Krzysztofa Augustynowicza, Regional Vice President, Central and Eastern Europe – Salesforce. Wydarzenie otworzyła Nadine Wolanke, Senior Vice President & GM Central Eastern Europe & Austria, Salesforce.
Poza nowościami z ekosystemu Salesforce, była możliwość posłuchania o wdrożeniach Salesforce u dwóch dużych graczy na rynku Polskim. Pierwszy dopiero się rozkręca, jeśli chodzi o wdrożenie. Niemniej jednak warto wspomnieć o Totalizatorze Sportowym. Dyrektor CRM, Robert Leksiński, zdradzał tajemnice, dlaczego Totalizator Sportowy zdecydował się na Salesforce i jak chcą go wykorzystać w codziennym biznesie.
Drugi duży gracz na rynku Polskim to Żabka. Maciej Szelerski, Salesforce Delivery Manager podsumował obecne wdrożenie systemu. Nie tylko skupił się na współpracy z franczyzobiorcami, ale także przedstawił kilka KPI, dzięki którym firma mogła nie tylko zaoszczędzić pieniądze, ale także podnieść jakość świadczonych usług.
Warto również wspomnieć o wystąpieniu Hanny Orszagh-Szturo, która opowiedziała na pytanie co ma wspólnego Salesforce, Uniwersytet Warszawski oraz CRM. Na koniec Prezes Fundacji Hospicjum Proroka Eliasza – Paweł Grabowski, opowiedział o swojej współpracy z Salesforce.
Wdrożenia Salesforce w Polsce
Świadomość wdrożeń Salesforce w Polsce jest wciąż mała. Na pewno przez tego typu wydarzenia jak Salesforce Live możemy dowiedzieć się, kto korzysta z tej technologii na rynku polskim.
Podczas wydarzenia odbyło się wiele prelekcji dotyczących wdrożeń Salesforce. Warto tutaj wspomnieć chociażby o prezentacji projektu Biedronka Home. O użyciu Salesforce Commerce Cloud i wdrożeniu go w sieci Biedronka opowiadał Michał Szklarski z Jeronimo Martins Polska podczas sesji prowadzonej przez Mateusza Panawa, Account Executive, Salesforce.
Prezentacji wdrożeń było zdecydowanie więcej. Na tegorocznym Salesforce Live zaprezentował się m.in. takie firmy jak: Orange Polska, Santander Bank Polska, KROSS, Philip Morris International, Alior Bank, Ziaja, NDLS czy Allegro.
Bogata agenda
Wszystkie prelekcje odbywały się na dwóch scenach, łącznie były 22 sesji.
Część z nich dotyczyła wdrożeń, podczas których klienci opowiadali o swoich wdrożeniach. Duży nacisk położony był na cyfrową transformację i pokazanie, jak używając odpowiednich narzędzi Salesforce można napędzić biznes, ograniczyć koszty czy usprawnić obecne procesy biznesowe.
Pojawiło się również kilka prezentacji bardziej technicznych, m.in. z zakresu Marketing Cloud, data security czy Manufacturing Cloud.
Warto również wspomnieć o panelu prowadzonym przez Piotra Mazura, Solution Engineer, Salesforce, gdzie zaproszeni goście opowiadali o przebranżawianiu się i wzroście miejsc pracy w ecosystemie Salesforce w Polsce.
Gwiazda muzyczna
Organizatorzy wydarzenia zatroszczyli się również o akcent muzyczny. Wieczorny networking przy lampce szampana urozmaicał wokalista i aktor dubbingowy – Kuba Jurzyk.
Podsumowanie
Nie ukrywam, że poziom organizacji wydarzenia pozytywnie mnie zaskoczył. Z tyłu głowy miałem wciąż polskie wydarzenia sprzed pandemii typu Basecamp, które bardzo odbiegały od wydarzeń w innych częściach Europy i świata.
Salesforce Live Warsaw 2022 pokazał, że Salesforce w Polsce jest już zupełnie na innym poziomie. Profesjonalne podejście, organizacja wydarzenia, ilość zebranych klientów i uczestników świadczy tylko, że w Polsce zrobiliśmy kolejny krok w przód.
Poprzez wprowadzenie stoisk z demami różnych produktów Salesforce, na których byli specjaliści gotowi odpowiedzieć na pytania – wydarzenie przypominało „mini World Tour”. Żeby dorównać do tego typu wydarzeniu z pewnością przydałaby się m.in. wyższy poziom i większa różnorodność prezentacji (nie tylko dla klientów, a również osób technicznych z różnych obszarów).
Podsumowując, uważam wydarzenie za udane i bardzo się cieszę, że w końcu w Polsce doczekaliśmy się wydarzenia Salesforce na poziomie europejskim.
P.s. Kiedy następne wydarzenie?
Na konferencji prasowej organizatorzy zdradzili, że wydarzenie Salesforce Live chcieliby organizować 2 razy w ciągu roku. Czy oznacza to, że kolejne będzie na wiosnę 2023? Czekamy z niecierpliwością.