Salesforce wzmacnia CRM dzięki przejęciu Apromore
- 14 października 2025
Integracja rozwiązań Apromore z ekosystemem Salesforce oznacza dla użytkowników dostęp do zaawansowanych narzędzi do mapowania, monitorowania i optymalizacji przebiegu kluczowych procesów biznesowych. Apromore, znane na rynku z technologii process mining (analizy śladów cyfrowych tworzonych przez pracowników i systemy), pozwala na szczegółowe odwzorowanie przepływów pracy i wykrycie tzw. ślepych punktów w działaniach organizacji. To przekłada się na możliwość dynamicznego reagowania w miejscach, gdzie organizacje tracą czas i zasoby (źródło).
Apromore dostarcza komponenty takie jak symulacja zdarzeń, tworzenie cyfrowych bliźniaków procesów (digital twins) oraz narzędzia do analizy przyczyn źródłowych nieefektywności. Dzięki wdrożeniu tych technologii w ramach Salesforce, firmy będą mogły nie tylko mierzyć wydajność procesów, ale także testować scenariusze zmian i prognozować ich skutki zanim zapadną decyzje o wdrożeniu. Współczesne platformy CRM coraz częściej wykorzystują AI do generowania rekomendacji – nowy krok Salesforce to szansa na automatyczne optymalizacje zgodne z kluczowymi wskaźnikami (KPI) klienta.
Podłączenie Apromore do Salesforce pozwoli objąć analizą cały łańcuch operacji – od pierwszego kontaktu z klientem, po obsługę posprzedażową czy zarządzanie zapasami. Takie holistyczne spojrzenie zmniejsza ryzyko duplikacji pracy, lepiej wykrywa wąskie gardła i poprawia współpracę między działy IT, sprzedaży oraz obsługi klienta. Cytując Steve’a Fishera, odpowiedzialnego w Salesforce za rozwój produktu: zintegrowane narzędzia pozwolą użytkownikom odkrywać realny przebieg procesów i podejmować decyzje na podstawie danych, a nie domysłów (źródło).
Przejęcie Apromore to element szerszej strategii wprowadzenia w Salesforce automatyzacji sterowanej agentami programowymi („agentic process automation”). Dzięki lepszej widoczności i analizie cyfrowych procesów, użytkownicy platformy CRM zyskują możliwość powierzania coraz większej liczby zadań inteligentnym agentom, którzy automatycznie podejmują działania naprawcze (np. analizują odchylenia od norm, uruchamiają eskalacje lub rekomendują optymalizacje biurowe). Procesy, które dotychczas wymagały żmudnego monitoringu, mogą być teraz analizowane i doskonalone praktycznie w czasie rzeczywistym.
Finalizacja przejęcia Apromore została zapowiedziana na czwarty kwartał bieżącego roku finansowego Salesforce. Dla użytkowników CRM otwierają się więc nowe możliwości nie tylko w zakresie digitalizacji, ale również budowania przewagi konkurencyjnej przy użyciu AI i automatyzacji. Warto śledzić, jak ta integracja wpłynie na codzienną pracę zespołów i transformację przedsiębiorstw na całym świecie (źródło). Czy tak szerokie wykorzystanie „process intelligence” stanie się nowym standardem na rynku CRM i AI? Czas pokaże.